tisdag 12 april 2011

skitmorgon

god morgon.

hur mår ni?
själv så har hemska tankar surrat i huvet på mig enda sen igårkväll,
vilket jag inte gilla alls!
när det gör det, så hamna mitt självförtroende på lägsta nivån och det känns
tomt och värdelöst..
när jag har haft en kanonvecka, så blir det oftast att veckan efter blir såhär, dumma
tankar om mig själv och allt och inget..
va dock längesen detta dök upp, typ i somras.. men nu kom dom fram igen..

det jobbiga är attt alla ser mig som en som alltid har ett leende på läpparna, ställer
upp i alla lägen, en som inte kan må dåligt och att humöret alltid är på topp..
jobbigt! idag blir det att klistra fast det falska leendet och se glad ut..

lura jag mig själv? nej! det gör jag inte!
jag vet vem jag är, jag vet vad jag står, jag vet vad jag vill, vet vad jag känner!
har jag alltid vetat och så kommer det förbli!

detta ständiga tjat om värk och tabletter... gör mig galen! jag hatar när folk frågar
om det hela tiden.. det räcker med en gång.. jag försöker ignorera smärtan, men
är inte lätt om man blir påmind hela tiden.. jag har lika jävla ont hela tiden, thats it!
när jag säger att det är bra = ingen värk, så är det för att slippa alla följdfrågor..
hade jättelätt för att prata om sånahär grejer innan, men nu är det skitsvårt?! varför?

jag tänker aldrig ändra på mig, jag tänker vara den person som jag alltid varit, för de
är ju den pesonen som alla känner igen och den man tycker om.. eller hur?
har börjat bli irriterad på folk som säger gör så, gör si, jag gör precis som jag vill :).
om jag vill jobba som undersköterska, så gör jag de! om ni vill tjäna pengar på ett bättre
yrke för att känna att ni är bättre än andra, så gör de! man blir inte lyckligare för de..
man ska ha ett jobb som man trivs med :).

låter som jag är värsta egoisten, men så är inte fallet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar